انواع سایزهای روتختی

انواع سایزهای روتختی

اگر شما هم برای خرید روتختی مناسب برای سایز تشک و تختخواب خود دچار شک و مشکل شده‌اید در این مقاله ما را همراهی کنید. همه می‌دانیم که خرید روتختی یکی از کارهای مشکل برای زوج‌های جوان و خانم‌های خانه‌دار است. انواع بسیار زیادی از روتختی‌ها در بازار وجود دارند که در جنس پارچه، جنس الیاف داخلی به‌کاررفته، قیمت، کیفیت، دوام، رنگ، طرح، کاربری و سایز و ابعاد با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. بنابراین به هنگام خریدن یک روتختی خوب و مناسب باید به تمام فاکتورهای بالا دقت و توجه کرد. در این مطلب می‌خواهیم انواع سایزهای روتختی را بررسی کرده و یک روتختی با ابعاد مناسب برای تختخواب شما پیدا کنیم.

روتختی چیست + انواع روتختی و تکه‌های یک سرویس روتختی کامل

یکی از هیجان‌های سفرهای نوروزی و سفر به خانه پدربزرگ و مادربزرگ، خوابیدن روی رختخواب سنتی آن‌ها متشکل از تشک، لحاف و بالش‌هایی است که همگی از الیاف طبیعی پشم گوسفند و توسط خودشان ساخته شده‌اند. در خرید روتختی در مشهد به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید.

در گذشته‌هایی که هنوز فرهنگ خوابیدن روی تختخواب وارد سبک زندگی ما نشده بود، از رختخواب‌های سنتی و دست‌بافت برای خوابیدن استفاده می‌شد؛ اما با ورود فرهنگ تختخواب و باز شدن پای انواع تختخواب‌ها به اتاق‌های خواب، سرویس روتختی نیز کم‌کم جای خود را در بین سبک زندگی جدید پیدا کرد.

روتختی در اصطلاح به پارچه‌ای گفته می‌شود که روی تشک تختخواب پهن شده و آن را پوشش می‌دهد. علت این کار هم مرتب کردن راحت‌تر و شستشوی بسیار آسان‌تر روتختی نسبت به تشک است. با گذشت زمان اما روتختی تبدیل به یک متریال تزئینی برای تزئین روتختی شده و امروزه در انواع بسیار زیادی تولید می‌شود. برای خرید تشک در مشهد به فروشگاه‌های معتبر اعتماد کنید.

روتختی چیست

یک سرویس روتختی در حالت کلی، می‌تواند شامل تکه‌های زیر باشد:

  • کاور لحاف
  • لحاف یا لحاف لایت
  • ملحفه تشک
  • ملحفه روانداز
  • رو بالشتی
  • رو کوسنی

برخی از سرویس‌های روتختی ممکن است یک یا ۲ تکه آخر را شامل نشود؛ اما یک سرویس روتختی کامل باید شامل تمام تکه‌های فوق باشد. انواع روتختی اما طیف بسیار گسترده‌ای را دربر می‌گیرد. علت آن هم وجود پارچه‌ها و الیاف‌های طبیعی و مصنوعی بسیار زیاد مانند تترون، پلی استر پنبه‌ای، فلامنت، کتان، تنسل، زربافت، ابریشمی، پارچه‌های گلدوزی شده، پارچه پشمی، رانفورس، مخمل، بامبو. و انواع پارچه‌های نخی برای تولید روتختی است. با مراجعه به نمایندگی تشک رویا در مشهد، بهترین اجناس را خریداری کنید.

در کنار متریال اولیه، ابعاد و انواع سایزهای روتختی نیز با توجه به سنین مختلف و سایز متفاوت تختخواب‌های یک نفره و دو نفره، در بازار وجود دارند. برخی از انواع روتختی‌های در دسترس و موجود در بازار به شرح زیر هستند:

  • روتختی ساده
  • روتختی فانتزی
  • روتختی پیکه
  • روتختی کاوری
  • روتختی چهار فصل
  • روتختی تزئینی
  • روتختی طرح دار
  • روتختی اسپرت
  • روتختی سه بعدی

در هنگام خرید سرویس حوله عروس به ضمانت کالا توجه کافی را داشته باشید.

انواع سایزهای روتختی

انواع سایزهای روتختی با توجه به سن فرد و ابعادی که تختخواب و تشک آن‌ها دارند، انتخاب می‌شود. قبل از مراجعه برای خرید روتختی حتماً ابعاد تشک و تختخواب خود شامل طول، عرض و ارتفاع آن را با دقت اندازه‌گیری کرده و اعداد به‌دست‌آمده را همراه خود داشته باشید.

خوشبختانه برای طراحی و ساخت انواع تشک و تختخواب یک سری استاندارد وجود دارند که کار را هم برای ما و هم برای تولیدکنندگان آسان می‌کنند. برای ساخت تختخواب و تشک نوزادی، یک نفره و دو نفره متناسب با سن افراد، ابعاد استانداردی وجود دارند. در ادامه با این استانداردهای آشنا خواهیم شد. در هنگام خرید سرویس حوله هیرو به جنس محصول دقت کنید.

انواع سایزهای روتختی استاندارد: روتختی نوزاد

امروزه کوچک‌ترین عضو خانواده‌ها نیز از تختخواب و روتختی مخصوص به خود استفاده می‌کند. در تزئین اتاق خواب نوزاد و کودک، تختخواب و سرویس روتختی یکی از زیباترین و اصلی‌ترین عناصر به شمار می‌روند. البته تختخواب نوزاد در اشکال مختلف دایره‌ای، مستطیلی و مربعی ساخته می‌شوند اما شکل غالب آن‌ها مربعی است. سایز استاندارد روتختی و لحاف نوزادی معمولاً ۷۵ در ۷۵ سانتی‌متر یا ۹۰ در ۹۰ سانتی‌متر است.

این ابعاد از روتختی معمولاً تا ۳ الی ۴ ماهگی نوزاد قابل استفاده بوده و در حمل کردن و بغل کردن وی مشکلی به وجود نمی‌آورد. برخی از تختخواب‌های نوزادی در ابعاد بزرگ‌تری ساخته می‌شوند که تا ۲ سالگی کودک مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایز این تختخواب‌ها ۷۰ سانتی‌متر در ۱۳۰ یا ۱۳۵ سانتی‌متر است و روتختی متناسب با آن باید ابعادی در حدود ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر داشته باشد. اگر قصد خرید تشک رویال در مشهد را دارید به نمایندگی مجاز مراجعه کنید.

انواع سایزهای روتختی: روتختی کودکان و نوجوانان

انواع سایزهای روتختی

در ادامه بررسی انواع سایزهای روتختی به گروه سنی کودکان می‌رسیم. کودکان و نوجوانان در سن رشد بوده و روتختی خریداری شده برای این سن باید هوشمندانه‌تر انتخاب شده باشد. اعدادی که برای این بازه سنی استاندارد بوده و تختخواب‌ها و تشک‌ها در این ابعاد ساخته می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر
  • ۱۲۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر
  • ۱۶۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر برای انواع سایزهای روتختی اسپرت (ترفند کاربردی برای روتختی در انتخاب سایز مناسب، این است که ابتدا مدل روتختی خود را مشخص کنید)

انواع سایزهای روتختی: روتختی تک نفره

سایز استاندارد تشک، تختخواب و روتختی یک‌نفره ۱۶۰ در ۲۲۰ سانتی‌متر است. این ابعاد برای ساخت و تولید انواع روتختی هتلی، مسافرتی، تزئینی، سه بعدی و غیره یکسان بوده و تختخواب‌ها و تشک‌های یک نفره نیز با این استاندارد ساخته می‌شوند. البته می‌توانید ابعاد مدنظر خودتان را به سازنده اعلام کنید. تختخواب‌های سفارشی معمولاً عرض‌های بیشتری داشته و ابعادی در حدود ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر و ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر دارند.

انواع سایزهای روتختی: روتختی دو نفره

تختخواب‌های دونفره با ابعاد استاندارد، دارای طول ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض‌های ۱۴۰، ۱۶۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر دارند. بنابراین یک روتختی مناسب برای تختخواب دونفره باید ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر یا ۲۰۰ در ۲۲۰ سانتی‌متر داشته باشد تا دو نفر را به‌طور کامل پوشش دهد. یکی از انواع سایزهای روتختی که غالباً ابعاد ۲۰۰ در ۲۲۰ دارد، روتختی عروس است. برای خرید انواع روتختی عروس حتماً به فروشگاه خوابیلو سر بزنید.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید اگر با اندازه‌گیری و در دست داشتن اطلاعات دقیق از ابعاد اتاق، تختخواب و تشک خود برای خرید روتختی مراجعه کنید، بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، روتختی مناسب خود را پیدا خواهید کرد. انواع سایزهای روتختی برای انواع ابعاد تختخواب و تشک‌های خواب طراحی و تولید شده‌اند و اگر در هنگام خرید ابعاد تشک و تختخواب خود را ندانید، به هیچ عنوان قادر نخواهید بود تا روتختی مناسب با تختخواب خود را پیدا و خریداری کنید.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه