معرفی ایده برای دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که شما ساعات زیادی را برای استراحت در آن می‌گذرانید؛ بنابراین باید ایده‌هایی را به کار ببرید، محیطی دلنشین و زیبا و هرچند کوچک در آپارتمان‌های امروزی داشته باشید. برای اینکه بتوانید ایده‌های جدیدی را در اتاق‌خواب خود پیاده‌سازی کنید، تا پایان مقاله همراه‌مان باشید.

چیدمان، اولین اصل دکوراسیون اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

بهتر است تخت خواب را در قسمتی از اتاق‌خواب بگذارید که مناسب‌ترین و راحت‌ترین مکان برای شما باشد. اما در بسیاری از موارد، معمولاً تخت خواب در ضلعی از اتاق خواب قرار گرفته که به دیوار اصلی یا جلوی پنجره نزدیک‌تر باشد. اینجاست که می‌توانید از تابلوها، اکسسوری‌ها و… برای پرکردن فضای بالای تخت استفاده کنید.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب می توانید کمدها را حذف کنید

اگر اتاق‌خواب کوچکی دارید، به این معنا نیست که باید لباس کمتری خریداری کنید چون فضایی برای قرار دادن کمد ندارید. ساده‌ترین راه‌حل این است که از کمدهای دیواری با درهای ریلی استفاده کنید.

 اما درصورتیکه می‌خواهید اتاق کوچک‌تان بزرگتر جلوه کند، بهترین رنگ برای اتاق خواب، رنگی است که درب‌های کمددیواری را با دیوارها هماهنگ کند. علاوه براین نصب آینه برروی درب کمد نیز هم به روشنایی اتاق کمک می‌کند، هم اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

برای دکوراسیون اتاق خواب از سبک مونوکروم استفاده کنید

سبک مونوکروم به‌خاطر استفاده از طیف رنگی یکپارچه، اتاق‌خواب کوچک شما را بزرگ جلوه می‌دهد. برای اینکه هماهنگی بین رنگ‌های اجزای اتاق را حفظ کرده باشید، خرید روتختی رنگ روشن یا با طیف رنگی یکسان را در نظربگیرید. البته سبک مونوکروم به معنی استفاده از رنگ‌های محدود نیست بلکه می‌توان پالت رنگی بزرگ‌تری به کار ببرید.

نور طبیعی را برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب به کار ببرید

  از دیگر موارد مهمی که باید در طراحی دکوراسیون مورد توجه قرار بگیرد، نورپردازی اتاق خواب است. پس پیشنهاد می‌کنیم برای پنجره‌های اتاق از پرده‌هایی نازک و رنگ روشن استفاده کنید تا نور خورشید به‌راحتی بتواند وارد اتاق خواب شود.

انتخاب دیوار شاخص؛ ایده ای خلاقانه برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

انتخاب دیوار شاخص برای اتاق خواب

دیوار شاخص در اتاق به دیواری می‌گویند که خودش را از قسمت‌ها با رنگ و طرح خاص متمایز کرده است. در طراحی این دیوار نکات زیر را در نظربگیرید:

  • رنگ و تم دیوار: انتخاب رنگی جذاب و هماهنگ با سایر المان‌های اتاق خواب می‌تواند دیوار شاخص را متمایز کند. می‌توانید از رنگ‌های جذاب و آرامش‌بخش مانند سبز آبی، آبی کمرنگ، صورتی ملایم و یا نقره‌ای استفاده کنید. اگر تمامی دیوارها را به یک رنگ رنگ کرده‌اید، می‌توانید روی دیواری تم‌های متفاوتی بریزید و آن را به عنوان دیوار شاخص انتخاب کنید.

 

  • کاغذ دیواری: استفاده از کاغذ دیواری مورد علاقه می‌تواند دیوار شاخص را جذاب تر کند. انتخاب الگوها و طرح‌های مناسب با سلیقه شما و تناسب با سایر موارد دکوراسیون، کمک می‌کند تا دیوار شاخص به چشم بیاید.

 

  • کتابخانه دیواری: اگر به کتاب‌خوانی علاقه مند هستید، می‌توانید کتابخانه‌ای را در دیوار شاخص نصب کنید. این کتابخانه می‌تواند به عنوان نقطه تمرکز و همچنین برای نمایش کتاب‌ها و اشیاء مورد علاقه شما به کار برود.

 

  • تابلوها و دیوارنگاره‌ها: نصب تابلوها و دیوارنگاره‌های زیبا و هنری نیز می‌تواند دیوار شاخص را جذاب کند. می‌توانید از تابلوهای خلاقانه، نقاشی‌ها، عکس‌ها، و یا نقوش دیواری استفاده کنید.

با استفاده از اکسسوری رنگی، روح دیگری به دکوراسیون داخلی اتاق خواب بدهید

اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق‌تان ساده و یک شکل نباشد، نصب تابلو، اکسسوری، دیوارکوب و حتی آینه‌های دکوراتیو با رنگ‌های مختلف می‌تواند روح تازه‌ای به فضای اتاق‌تان بدهد. فقط باید حواستان باشد که اندازه آن‌ها نباید زیادی بزرگ باشد و دیوار را خیلی شلوغ نکند.

استفاده از شلف و قفسه به دکوراسیون داخلی اتاق خواب نظم می دهد

برخی معتقدند در اتاق‌خواب‌های شلوغ و بی‌نظم، نظم خاصی حکم فرماست. در حالی که برای فضای کوچک این نظریه کاملا اشتباه است. چراکه این بهم ریختگی وسایل می‌تواند باعث از بین رفتن آرامش در اتاقی شود که مکانی برای استراحت است. پس بهتراست از قفسه‌بندی و شلف برای قرار دادن کتا‌ب‌ها، گیاهان، قاب عکس و… استفاده کنید.

کلام آخر

برای اینکه بتوانید بهترین دکوراسیون داخلی را برای اتاق خواب‌تان داشته باشید، رعایت موارد گفته شده را لازم می‌دانیم. چون برخلاف تصور بسیاری که تنها پذیرایی را مکانی برای اعمال بهترین نظرها و سلیقه‌ها می‌دانند، اتاق خواب به‌عنوان مکانی که بیشترین ساعات از روز را در آن می‌گذارید، اهمیت بسیاری دارد.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه