عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی

عوامل و فاکتورهای زیادی در قیمت نهایی روتختی تأثیرگذار هستند. از جنس پارچه و الیاف گرفته تا کیفیت دوخت، سایز و ابعاد و کشور سازنده. هرچه متریال به‌کاررفته در تولید روتختی باکیفیت‌تر باشد، قیمت نهایی محصول نیز بالاتر خواهد رفت و این، امری طبیعی و منطقی است. اما عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی کدام‌اند؟ روتختی ارزان‌قیمت خوب است یا روتختی گران‌قیمت؟ تأثیر و وزن هرکدام از عوامل مؤثر بر قیمت نهایی روتختی چقدر است؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ برای سؤالات مطرح‌شده هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سرویس روتختی + انواع روتختی

به‌جز تشک، سایر عناصری که یک تختخواب گرم‌ونرم را برای استراحت شما فراهم می‌کند، سرویس روتختی شما است. سرویس روتختی شامل تکه‌های کاور لحاف، لحاف یا لحاف لایت، ملحفه تشک، ملحفه روانداز، روبالشتی و روکوسنی است. البته برخی سرویس‌ها تمام عناصر ذکرشده را شامل نمی‌شوند. برای خرید روتختی ارزان در مشهد به فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروش مراجعه کنید.

انواع روتختی با توجه به فاکتورهایی مانند رنگ، طرح، مدل، ابعاد و سایز، کیفیت دوخت، جنس پارچه و الیاف مختلف به تولید رسیده و هرکدام از موارد ذکرشده در تعیین قیمت نهایی محصول نقش خود را بازی می‌کنند. برای مثال روتختی‌هایی که از الیاف طبیعی تولید شوند قیمت به‌مراتب بالاتری نسبت به الیاف صنعتی و مصنوعی خواهند داشت.

اگر قصد خرید تشک ارزان در مشهد را دارید، به نمایندگی‌های فعال و معتبر سر بزنید. برخی از انواع روتختی‌های موجود در بازار به شرح زیر هستند:

  • روتختی ساده
  • روتختی فانتزی
  • روتختی پیکه
  • روتختی کاوری
  • روتختی چهار فصل
  • روتختی تزئینی
  • روتختی طرح دار
  • روتختی اسپرت
  • روتختی سه بعدی
  • روتختی عروس

اگر قصد خرید تشک باکیفیت دارید، به نمایندگی تشک رویال در مشهد مراجعه کنید. روتختی‌هایی که ساده‌تر هستند و با گلدوزی، دانتل و تور تزئین نشده‌اند، قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های اسپرت، تزئینی و سه بعدی دارند. سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی

کشور سازنده، جنس پارچه و الیاف به‌کاررفته، تعداد تکه‌های سرویس روتختی، کیفیت دوخت نهایی، ابعاد و اندازه، طرح، مدل، تزئینات و رنگ روتختی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی هستند.

کشور و برند سازنده روتختی

همان‌طور که می‌دانید سرویس خواب‌های وارداتی و خصوصاً روتختی‌های ترک طرفداران بسیار زیادی در این دارند. دلیل این امر هم به کیفیت نهایی محصولات ترک و واردشده از اروپا و آمریکا برمی‌گردد. عمده روتختی‌های ترک از الیاف طبیعی مانند ابریشم و مخمل تولید می‌شوند که در بین خانواده‌های ایرانی الیاف محبوبی هستند. در هنگام خرید سرویس حوله عروس در مشهد به کیفیت دوخت و جنس پارچه دقت کافی را داشته باشید.

روتختی‌های ترک کیفیت دوخت بسیار بالایی دارند و این کیفیت را مدیون استفاده از مجهزترین و مدرن‌ترین ماشین‌آلاتی هستند که در خطوط تولید سازندگان ترک وجود داشته و یک روتختی با استاندارد روز جهانی را تولید می‌کنند.

جنس پارچه و الیاف به‌کاررفته از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی

شکی نیست که پارچه‌های مختلف ویژگی‌های مختلفی از خود بروز می‌دهند که هرچه کیفیت آن‌ها بیشتر باشد، قیمت هم بالاتر می‌رود. پس جنس پارچه از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی است. الیاف طبیعی به‌دلیل ویژگی‌هایی مانند تنفس‌پذیری بالا، سازگاری با بدن انسان و محیط زیست، نرمی و لطافت دوست‌داشتنی، تزریق حس خوب و انرژی مثبت و عدم ایجاد حساسیت‌های پوستی و مشکلات تنفسی طرفداران زیادی داشته و قیمت بالایی نیز دارند. برای خرید تشک خوب و ارزان‌قیمت به نمایندگی تشک رویا در مشهد مراجعه کنید.

از نقاط ضعف الیاف طبیعی هم می‌توان به اشغال فضای زیاد، نگهداری مشکل و شستشوی دشوار اشاره کرد. در سمت مقابل الیاف مصنوعی حضور دارند که قیمت پایین‌تری دارند. از ویژگی‌های مثبت آن‌ها می‌توان به شستشوی آسان، نگهداری راحت، طول عمر و دوام بالا، اشغال فضای کم و مقاومت در برابر رنگ‌پریدگی، سوختگی، نفوذ آب و چین‌وچروک اشاره کرد.

نقاط منفی الیاف مصنوعی مانند پلی استر در مواردی مانند عدم تنفس‌پذیری، عدم تناسب با محیط زیست و بدن انسان، ایجاد خارش و حساسیت‌های پوستی و مشکلات گوارشی در الیافی مانند پشم شیشه خلاصه می‌شود. در پاسخ به این سؤال که دلایل نخریدن روتختی ارزان چیست؟ باید گفت که روتختی ارزان حاصل استفاده از الیاف ارزان و دوخت بی‌کیفیت است که در درازمدت موجبات ناراحتی فرد را فراهم می‌کند.

تعداد تکه‌های سرویس روتختی

همان‌طور که اشاره شد یک سرویس روتختی کامل مانند سرویس روتختی عروس باید شامل تکه‌های کاور لحاف، لحاف یا لحاف لایت، ملحفه تشک، ملحفه روانداز، روبالشتی و روکوسنی باشد؛ اما برخی از سرویس‌ها تکه‌هایی مانند روبالشی، روکوسنی و لحاف لایت را ندارند که در قیمت نهایی سرویس تأثیرگذار هستند.

ابعاد و اندازه از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی

ابعاد و اندازه از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی ابعاد و سایز روتختی است. منطقی است که قیمت روتختی نوزاد، روتختی کودک، روتختی نوجوان، روتختی تک نفره، روتختی دو نفره و روتختی‌های سفارشی در ابعاد کینگ و سوپرکینگ با توجه به مقدار پارچه‌ای که مصرف می‌کنند متفاوت باشد.

برای خرید سرویس حوله هیرو می‌توانید به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید.

طرح، رنگ، مدل، متریال زینتی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی بحث طرح و مدل روتختی است. روتختی‌های سه بعدی با توجه به استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و نوع چاپی که صورت می‌گیرد، قیمت بالاتری نسبت به پارچه‌های ساده و طرحدار معمولی و عرف دارند.

شما حتی می‌توانید تصاویر اختصاصی و سفارشی دلخواه خود را روی روتختی خود چاپ کنید. استفاده از تور و دانتل و سایر متریال که جنبه تزئینی و زینتی دارند هم از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی است. شما می‌توانید برای خرید انواع روتختی با قیمت‌های متنوع و مناسب، به فروشگاه خوابیلو مراجعه فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا عوامل تاثیرگذار بر قیمت روتختی مورد بررسی قرار گرفته و نقش هرکدام در تعیین نهایی ارزیابی شود. با مدنظر قرار دادن موارد فوق و دخالت دادن سلیقه شخصی، بهترین روتختی ممکن را برای سرویس خواب خود انتخاب و خریداری کنید.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه