راه های افزایش طول عمر تشک

راه های افزایش طول عمر تشک

مشتریانی که برای خرید تشک در مشهد اقدام می‌کنند، همواره دو دغدغه دارند. اول این که چه خوشخوابی متناسب با مشکلات آنان است و کیفیت آن به چه صورتی خواهد بود. دوم این که راه‌های افزایش طول عمر تشک چیست؟ آیا باید نگهداری خاصی از تشک انجام داد؟

خواب از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر فردی است و می‌تواند تضمین کننده کیفیت عملکرد روز شما باشد. همچنین هزینه‌های زندگی بسیار افزایش یافته و قدرت خرید خانواده‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه نمی‌توانند هر 4 سال یکبار اقدام به خرید خوشخواب جدید کنند. پس نگهداری اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه در این مورد بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

راه‌های افزایش طول عمر تشک

برای این که بتوانید مدت زمان عمر تشک را افزایش دهید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید. این موارد راه‌های افزایش طول عمر تشک است که بعد از مراجعه به نمایندگی تشک رویال در مشهد نیز ممکن است از فروشنده شنیده باشید.

اطمینان از داشتن چارچوب مناسب

اطمینان از داشتن چارچوب مناسب

اولین و مهم‌ترین مورد از راه‌های افزایش طول عمر تشک این است که خریدی آگاهانه داشته باشید. فنربندی و چارچوب اصلی طرح تخت خواب را حتماً بازبینی کنید. به هر دلیلی ممکن است که متناسب با تخت، خرید خوبی انجام نداده باشید، آیا فرصت از دست رفته است؟ خیر.

در این مرحله باید از یک پشتیبانی خوب برای تشک خود بهره ببرید. یکی از بهترین اقدامات که توسط نمایندگی تشک رویا در مشهد نیز تأیید می‌شود، استفاده از تخته برای نگه داشتن تشک است.

البته ممکن است که تخت ساختار فنری داشته باشد. باز هم می‌توانید از یک تکه تخته در زیر فنرها استفاده کنید. به این ترتیب تا حد زیادی این کاهش کیفیت فنر، جبران شده و در نتیجه تشک زود خراب نمی‌شود.

برخی از تخت‌ها نیز قاب دار خواهند بود. از راه‌های افزایش طول عمر تشک متناسب با این مدل تخت، این است که به وزن خودتان و تشک دقت کنید. زیرا هر فریم تحمل یک میزان مشخصی را دارد. حتی خرید روتختی در مشهد نیز برای این محصولات تحت تأثیر وزن خواهد بود. بررسی سالانه تخت بهترین راه برای محافظت از خوشخواب است.

یک نکته مهم این است که ساختار تخت‌های فنری، مناسب خوشخواب‌های فنری است و مواردی که قالب مواد تشکیل دهنده آن فوم یا اسفنج است، باید از نگهدارنده چوبی برای آن‌ها استفاده شود.

خرید محافظ تشک

خرید روتختی یک روش ساده، اما بسیار کارآمد در بین راه‌های افزایش طول عمر تشک است. با این کار تشک را از هرگونه آلودگی، گردوخاک و موارد مشابه حفظ خواهید کرد. بهتر است در جهیزیه تازه عروس‌ها در کنار خرید سرویس حوله عروس در مشهد یا سایر استان‌ها، خرید روتختی نیز انجام شود.

جنس این محافظ باید به گونه‌ای باشد که مانع از نفوذ آب به داخل تشک شود. همچنین این روتختی می‌تواند مانع از چرک مرد شدن خوشخواب شود. هر گونه عرق و چربی پوست شما توسط این قسمت جذب می‌شود. تمیز کردن این محصول به نسبت تشک بسیار ساده‌تر است. با شستن آن نیز می‌توانید مانع از رشد هر گونه باکتری و عوامل بیماری زا شوید.

شستشو روتین

سومین مورد در مقاله راه‌های افزایش طول عمر تشک، شست و شو مرتب است. در یک برنامه روتین و هر 6 ماه یکبار بهتر است که روتختی و رو بالشی را بشویید. به این ترتیب احتمال ایجاد شدن شرایط مساعد برای رشد هرگونه میکروب تجزیه کننده فوم و اسفنج صفر خواهد شد.

شاید بعد از خرید سرویس حوله هیرو، سالی یکبار و با هر نوع شوینده‌ای شست و شو را انجام دهید، اما در مورد رو بالشی و روتختی بهتر است که از شوینده‌های بدون عطر و بو استفاده کنید. به هیچ وجه از وایتکس برای شستن استفاده نکنید که باعث از بین رفتن تار و پود این ملحفه‌ها می‌شود.

جدا سازی حیوانات خانگی از راه‌های افزایش طول عمر تشک

جدا سازی حیوانات خانگی از راه‌های افزایش طول عمر تشک

به طور کلی حیوانات خانگی هر چقدر هم که تمیز باشند، اما ناقل میکروب و باکتری خواهند بود. حتی محققان یکی از علل وجود ساس در منزل را این حیوانات می‌دانند. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله شناسایی، جلوگیری و از بین بردن ساس در تشک را مطالعه کنید.

برخی از افراد می‌پرسند که چگونه دور کردن حیوانات از تخت خواب از راه‌های افزایش طول عمر تشک است. در حقیقت میکروب‌های منتقل شده از این موجودات می‌تواند بافت موجود در اسفنج و فوم را که از مواد تشکیل دهنده تشک است را تجزیه کرده و باعث پوسیده شدن خوشخواب شما شود.

چرخش تشک از راه‌های افزایش طول عمر تشک

برای این که تشک سالم بماند بهتر است هر 6 ماه یکبار آن را بچرخانید. این چرخاندن به دو صورت امکان پذیر است. روش اول سروته کردن خوشخواب است. به این ترتیب محلی که بیشترین فشار به آن وارد می‌شود، جا به جا شده و احتمال گود شدن بیش از حد آن، کمتر می‌شود.

روش دوم که به صورت سالیانه توصیه می‌کنیم انجام دهید، چرخاندن کامل خوشخواب است. برعکس کردن باعث می‌شود تا به میزان یکسانی فشار به هر دو طرف تشک وارد شود. می‌توانید مدل‌های مختلفی را در فروشگاه خوابیلو مشاهده کرده و بهترین گزینه را با توجه به نیازتان خریداری کنید.

پریدن ممنوع

تشک برای دراز کشیدن و استراحت است و ترامپولینگ برای پریدن. خوشخواب یک میزان تحمل وزن مشخص دارد و خاصیت ارتجاعی آن پایین است. به همین علت از هرگونه پریدن روی تخت که باعث فشار بیش از حد به تخت می‌شود، خودداری کنید. نپریدن از اصلی‌ترین راه‌های افزایش طول عمر تشک نونهالان و نوجوانان است.

نور یکی از راه‌های افزایش طول عمر تشک

برای این که بتوانید مانع از رشد موجودات موزی مختلف مانند ساس در تشک خود شوید، بهتر است که روزی چند ساعت پنجره اتاق خود را باز کنید تا نور به تخت خواب بخورد. همچنین با این کار جریان هوا در داخل اتاق گردش خواهد کرد. مورد مهم بعدی که اهمیت دارد، آزاد شدن گازهای حبس شده در تشک است. این گازها می‌تواند پوسیدگی تخت را جلو بیندازد.

جمع بندی

راه‌های افزایش طول عمر تشک زیادی را برایتان معرفی کردیم. بهتر است که در هنگام انتخاب تشک، به فریم تخت و ساختار آن دقت کنید.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه