معرفی انواع روتختی

انواع روتختی

اتاق خواب یکی از دکوراتیورترین و وقت‌گیرترین اتاق‌های خانه برای دکوراسیون و چیدمان است. به دلیل کاربری که این اتاق دارد، باید طوری آراسته و چیده شود که بهترین خواب ممکن را به شما و عزیزانتان هدیه کند. دکور اتاق خواب باید حس آرامش و آسودگی خاطر را به فرد منتقل کند. در این مقاله می‌خواهیم انواع روتختی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

روتختی چیست و شامل چه تکه‌هایی می‌شود؟

یکی از اجزای اصلی و ضروری هر اتاق خوابی تخت خواب است و به‌همین ترتیب، یکی از اجزای اصلی و تأثیرگذار در شکل ظاهری و زیبایی هر تختخوابی، روتختی تختخواب است. انتخاب روتختی مناسب کاملاً سلیقه‌ای بوده و با توجه به تنوع‌های بسیار گسترده در مدل، طرح و رنگ، معمولاً انتخاب یک روتختی مناسب با دشواری‌های زیادی همراه است. به شما تضمین می‌دهیم که در فروشگاه خوابیلو، دست شما در انتخاب و خرید روتختی در مشهد کاملاً باز خواهد بود.

اگر به دکوراسیون اتاق توجه کنیم انتخاب یک روتختی سازگار با دکور اتاق راحت‌تر شده و انتخاب‌های ما محدودتر خواهد شد. برای مثال اگر اتاق خود را به‌صورت سنتی چیده‌اید، استفاده از روتختی‌های چهل تیکه و کوسن‌های ترمه‌دوزی شده می‌تواند بر جذابیت و گیرایی چیدمان سنتی اتاق بیفزاید. برای خرید تشک در مشهد به سایت خوابیلو سر بزنید.

اگر تخت شما از جنس چوب و در طرح و رنگ چوب است، یک رو تختی ساده اما شیک و مجلسی زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد. اگر تخت شما تاج‌دار و سلطنتی است، با انتخاب یک روتختی ساده سفید، تمام جلال و جبروت تخت را نابود خواهد کرد. برای خرید سرویس حوله عروس در مشهد به سایت خوابیلو مراجعه کنید.

روتختی چیست و شامل چه تکه‌هایی می‌شود؟

روتختی مناسب بوده و ارزش خریدن دارد که:

  • جنس خوبی داشته باشد
  • نقش‌ها و طرح‌هایش با شستشو و گذر زمان از بین نرود
  • هم‌جهت با دکوراسیون اتاق و مدل تخت باشد و بر زیبایی آن‌ها بیفزاید
  • در شستشو رنگ پس ندهد و رنگ‌های آن درهم ترکیب نشوند
  • کیفیت خود را برای سال‌ها حفظ کند
  • تا حد امکان طرح و رنگی مناسب برای هر ۴ فصل داشته باشد

سرویس روتختی یا ست روتختی مجموعه‌ای چند تکه و دوخته شده از پارچه‌های مختلف برای استفاده از روی تشک در هنگام خوابیدن است. البته پس از خرید روتختی باید مراحل مرتب کردن روتختی را هم بدانید. از میان تکه‌های حاضر در لیست زیر، برخی انواع روتختی ممکن است بعضی از تکه‌ها را نداشته باشد؛ اما یک سرویس روتختی کامل شامل موارد زیر است:

  • کاور لحاف
  • لحاف یا لحاف لایت
  • ملحفه تشک
  • ملحفه روانداز
  • روبالشتی
  • روکوسنی

انواع روتختی کدام‌اند؟

روتختی انواع مختلفی دارد که در این قسمت می‌خواهیم آن‌ها را معرفی کنیم. انتخاب از بین طیف گسترده روتختی‌ها سلیقه‌ای و متناسب با دکور اتاق شما خواهد بود که با مراجعه به نمایندگی تشک رویال در مشهد می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید. 

روتختی دخترانه و پسرانه

سرویس‌های روتختی دخترانه و پسرانه در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های بسیار مختلفی تولید شده و در بازار موجود هستند و یکی از انواع روتختی محسوب می‌شوند. این رو تختی‌ها در ۲ قالب ساده و طرح‌دار، در انواع مدل‌های جذاب و شیک مانند طرح‌های اسپرت، طرح‌های فانتزی دخترانه و طرح‌های کارتونی در دسترس هستند.

در مدل دادن به روتختی‌های پسرانه نیز از طرح‌های فوتبالی و شخصیت‌های کارتونی پسرانه استفاده می‌شود که طرفدار بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارند. برای هرچه جذاب‌تر کردن طرح به‌کاررفته در سرویس‌های روتختی دخترانه و پسرانه، در چاپ آن‌ها از روش‌های سه بعدی و برجسته استفاده می‌شود.

روتختی سه بعدی

همان‌طور که اشاره شد روتختی‌های سه بعدی و طرح برجسته که به‌تازگی روانه بازار شده‌اند، مورد استقبال بی‌نظیری از سوی بازار هدف واقع شدند و یکی دیگر از انواع روتختی هستند. برای سنین نوجوانی و اصطلاحاً تینیجری، طرح‌های سه بعدی و برجسته کارتونی، انیمیشنی و شخصیت‌های داستانی به‌خوبی جواب داده و ذهنشان را حسابی درگیر می‌کند.

اگر قصد سورپرایز کردن فرزند نوجوان خود را دارید، پیشنهاد ما به شما بدون لحظه‌ای درنگ، روتختی سه بعدی خواهد بود، چرا که طرح‌های سه بعدی به تصاویر، عمق و حجم داده و تصاویر را برجسته‌تر، زنده‌تر و قابل‌لمس‌تر نمایش می‌دهند؛ اما در انتخاب روتختی سه بعدی نیز معایب و محدودیت‌های وجود دارد. ست شدن روتختی سه بعدی با سایر عناصر تشکیل‌دهنده اتاق خواب و تختخواب می‌تواند یک چالش اساسی برای شما باشد.

برای خرید تشک خوشخواب رویا در مشهد، به وب‌سایت خوابیلو مراجعه کنید. انواع رو تختی‌های سه بعدی موجود و در دسترس از قرار زیر هستند:

  • رو تختی سه بعدی تک نفره
  • رو تختی سه بعدی دو نفره
  • رو تختی سه بعدی دخترانه
  • رو تختی سه بعدی پسرانه
  • روتختی سه بعدی متحرک

انواع روتختی عروس

انواع روتختی عروس

روتختی عروس یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین عناصری است که تختخواب عروس را شکل می‌دهد. روتختی عروس حکم گیلاس روی کیک را داشته و به‌عنوان قطعه تکمیل‌کننده و نهایی پازل، نقش بسیار مهمی در دکوراسیون اتاق و تخت خواب دارد. باری همین باید در انتخاب روتختی مناسب برای سرویس خواب عروس نهایت دقت را به خرج داد.

برای سرویس‌های روتختی عروس اصولاً از رنگ‌های روشن سفید، صورتی، کرم، بژ و آبی کم‌رنگ استفاده می‌شود. انواع مدل‌های لاکچری، فانتزی، اسپرت و سه بعدی که با استیکرهای قلب تزئین می‌شوند در دسترس هستند.

انواع روتختی یک نفره و دونفره

روتختی‌ها بر اساس اندازه و ابعاد به ۲ گروه تک نفره و دو نفره تقسیم می‌شوند. برای تخت خواب‌های بزرگ و دونفره از روتختی‌های دونفره استفاده می‌شود. روتختی‌های دونفره هم در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها درست به‌مانند روتختی‌های تک نفره در دسترس هستند.

روتختی پیکه

انواع روتختی پیکه یا بهاره، به روتختی‌های نازکی گفته می‌شود که حکم روانداز را داشته و برای فصول بهار، تابستان و درکل آب‌وهوای گرمسیری و استوایی مناسب هستند. روتختی‌های پیکه نیز مانند انواع دیگر روتختی‌ها در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و سایزهای مختلف طراحی‌شده و در برخی موارد به‌همراه ۲ عدد روبالشی به فروش می‌رسند. مزایای استفاده از روتختی پیکه در یک نگاه:

  • نسبت به لحاف روتختی قیمت کمتری دارد
  • دارای بافت مستحکم و منسجمی است که نسبت به پارچه ضخیم‌تر بوده و نسبت به لحاف، نازک‌تر، سبک‌تر و خنک‌تر است
  • از جنس نخ است و برای استفاده در فصول گرم بسیار خنک و مناسب است
  • با رسیدن فصل گرما و عدم نیاز به آن، نیاز به فضای بسیار کمی برای نگهداری دارد

انواع روتختی چهارفصل

روتختی‌های تحت عنوان روتختی چهارفصل وجود دارند که شامل یک لایه پنبه دوزی‌شده برای قرار دادن یک لحاف در داخل خودشان هستند. در فصول گرم از لحاف داخل جلد پنبه‌ای برای گرم نگه‌داشتن استفاده‌شده و در فصول خنک این لحاف حذف می‌شود. این نوع از روتختی‌ها نیز ممکن است با ۲ روبالشی ست همراه باشند. خرید سرویس حوله هیرو را به متخصصان بسپارید. مزایای روتختی چهارفصل در یک نگاه:

  • قابلیت استفاده در فصل گرم و سرد سال به‌طور هم‌زمان
  • صرفه‌جویی در فضا و هزینه

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید در دکوراسیون اتاق خواب و تختخواب، سرویس روتختی نیز مانند سایر عناصر مهم و تأثیرگذار است. ابتدا اتاق خود را بچینید، سپس نوع تختخواب خود را انتخاب کنید و در انتها، از میان انواع روتختی یک روتختی متناسب با سلیقه شخصی و سازگار با چیدمان اتاق و مدل تختخواب به آن اضافه کنید.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه