بررسی 7 دلیل کلیدی برای تعویض تشک های قدیمی

چرا باید تشک های قدیمی را تعویض کرد؟

خواب، تاثیر زیادی بر روی کیفیت تمامی فعالیت‌ها و همچنین سلامت انسان دارد، بنابراین اهمیت خواب خوب را دست کم نگیرید. یکی از ملزومات خواب خوب، تشک خوب است!

تشک خوب، تشکی است که ارتفاع و کیفیت قابل قبولی داشته باشد. در غیر این صورت باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. البته این تنها دلیل برای تعویض تشک‌های قدیمی نیست. در ادامه تمامی دلایلی که باید تشک‌های قدیمی را دور بیاندازیم را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با استفاده از مقاله “چگونه باید زمان تعویض تشک را تعیین کرد؟” با شرایط و عواملی که در تعویض تشک دخیل هستند به طور کامل آشنا شوید.

  • افزایش خطر ابتلا به هزار درد و بیماری!

خواب اگر به اندازه کافی و با کیفیت خوب نباشد، خطر ابتلا به انواع و اقسام بیماری ‌ها را در فرد افزایش می دهد.

از جمله بیماری‌ هایی که با کم خوابی و یا خواب بی کیفیت، احتمال ابتلا به آن ها افزایش می یابد می توان به دیابت نوع 2، فشار خون، بیماری های قلبی، غلظت خون، سکته مغزی و … اشاره کرد.

انباشت گرد و غبار در تشک قدیمی

  • انباشت گرد و غبار در تشک قدیمی

تشک‌ها و انواع روتختی‌ها قابلیت جذب گرد و غبار دارند و همین امر پس از مدتی استفاده، سلامت انسان و به ویژه افراد مبتلا به آسم را به خطر می ‌اندازد. هر چه مدت زمان بیشتری از استفاده از تشک بگذرد، گرد و غبار بیشتری در آن انباشته می‌ شود. بنابراین حتما تشک‌های جدید را جایگزین تشک‌های قدیمی کنید تا گرفتار مشکلات تنفسی نشوید. البته با توجه به قیمت های بالا تشک امکان اجرا این امر در افراد بسیاری با محدودیت مالی روبه رو است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با راه‌کارهای افزایش طول عمر تشک را در این مقاله از سایت خابیلو بخوانید.

  • ایجاد کپک در تشک‌های قدیمی

پس از گذشت مدت نسبتا زیادی از استفاده از تشک،‌ به دلیل انباشت گرد و غبار و چربی و رطوبت ناشی از پوست بدن در تشک، کپک‌هایی در آن‌ ایجاد می‌شود که سلامت انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به ایجاد آلرژی در افراد می‌شود.

  • ایجاد درد در نواحی گردن و کمر

تشک‌های قدیمی به دلیل از دست دادن استحکام اولیه خود و یا به بیانی دیگر نرم شدن بیش از حد در اثر استفاده زیاد به گردن و کمر، فشار وارد کرده و در نتیجه منجر به بروز درد در این نواحی می شوند.

  • افزایش استرس

همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم، خواب تاثیر زیادی بر روی فعالیت‌ های روزمره انسان دارد. اگر خواب، کیفیت خوبی نداشته و یا به میزان کافی نباشد، منجر به بروز استرس در فرد می‌ شود و در نتیجه بر تمامی فعالیت ‌های او تاثیر منفی می‌گذارد.

  • تضعیف حافظه

تشک‌های قدیمی، لذت یک خواب راحت، خوب و شیرین را از فرد می‌ گیرند! در نتیجه فرد بعد از مدت کوتاهی احساس کم خوابی کرده و به مرور زمان حافظه او، ضعیف می شود.

احساس خواب آلودگی در طول روز

  • احساس خواب آلودگی در طول روز

بدیهی است زمانی که به اندازه کافی و به راحتی نخوابید در طول روز احساس خواب آلودگی خواهید داشت. بنابراین اگر تشک‌تان قدیمی شده و شما را از یک خواب خوب و راحت محروم کرده است، در اولین فرصت نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

نتیجه گیری بررسی دلایل تعویض تشک قدیمی!

بنا بر آنچه که در این مقاله بیان کردیم تشک خواب به طور غیر مستقیم بر سلامت انسان، تاثیر می گذارد، بنابراین حتما در خرید آن، دقت کافی داشته و پس از مدتی که کیفیت اولیه خود را از دست داد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

در آخر می توانید سوالات و یا تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه