کدام ملحفه مناسب کدام فصل از سال است؟

کدام روتختی مناسب کدام فصل از سال است؟

آب و هوا در هر جایی از جهان متفاوت بوده و به همین دلیل شرایط زندگی نیز متفاوت است. باید بدانید تعویض ملحفه روی تخت و تشک شما یکی از موضوعاتی است که باید با تغییر فصل و در شرایط آب و هوایی متفاوت، تغییر کند.

در حالت کلی بیدار شدن در یک هوای سرد با هوای گرم تفاوت خیلی زیادی داشته و می‌تواند تجربه کاملا متفاوتی داشته باشد. در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا باید با تغییر فصل، ملحفه روتختی را تغییر دهید؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با رایج ترین اشتباهات در زمان خرید انواع روتختی را در این مقاله بخوانید.

تغییر ملحفه روتختی

نگاه کردن به تغییر فصل‌ها و گذر زمان می‌تواند برای هر فردی جالب باشد. در واقع هر فردی در طول سال ممکن است چندین بار دکوراسیون منزل خود را تغییر دهد تا بتواند احساس خوبی از آن دریافت کند. تغییر ملحفه روتختی با تغییر فصل یکی از موضوعاتی است که می‌تواند همین احساس خوب را برای شما داشته باشد.

اگر این کار را به خوبی انجام ندهید تمامی نظم و انضباط خواب شما تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است با احساس گرمای بسیار زیاد از خواب بیدار شده و دیگر نتوانید مانند قبل به استراحت خود ادامه دهید. البته درک شرایط برعکس نیز کاملا ممکن است.

بیشتر بخوانید: با انواع روتختی و جنس آن ها در این مقاله آشنا شوید.

اینجاست که متوجه خواهید شد مشکلی وجود دارد و باید تغییراتی را ایجاد کنید. البته اگر در جایی زندگی می‌کنید که در طول سال شرایط آب و هوایی یکسانی دارد، نیازی به تغییر ملحفه روتختی با تغییر فصل نخواهید داشت. البته باید بدانید که ایران کشوری چهار فصل بوده و در تمامی طول سال در حال تغییر دمای مشهود می‌باشد.

تغییر ملحفه روتختی با تغییر فصل می‌تواند احساسات شما را تحت تاثیر قرار داده و از نظر عاطفی نیز شرایط بسیار مناسبی را برای تمامی خانواده به وجود بیاورد. پس به هیچ وجه این موضوع را دست کم نگیرید.

نکاتی که هنگام تغییر ملحفه روتختی با تغییر فصل باید به آن دقت کنید

نکاتی که هنگام تغییر ملحفه روتختی با تغییر فصل باید به آن دقت کنید

در این بخش چند نکته را بیان خواهیم کرد که با توجه به آن‌ها می‌توانید در هر فصل بهترین ملحفه را انتخاب کنید.

برنامه ریزی

اولین نکته‌ای که برای تغییر ملحفه روتختی با تغییر فصل باید به آن توجه داشته باشید، برنامه ریزی برای شروع فصل است. به صورت کلی این که چهار بار در سال بخواهید تغییراتی را در محل خواب خود ایجاد کنید، هیجان انگیز است. طبیعتا می‌توانید اول هر فصل برای خرید روتختی و ملحفه جدید اقدام کرده و بعد از آن، در هر فصل از یکی از این موارد استفاده نمایید.

البته در رابطه با تشک باید بدانید که چهار بار عوض کردن آن کمی سخت است و اگر دوست دارید تغییر بنیادی داشته و تشک را نیز تغییر دهید، بهتر است دو بار در سال تشک خود را عوض کنید. مطمئن باشید با تغییر ملحفه به اندازه کافی روحیه شما شاد خواهد شد.

تا جایی که می‌توانید با توجه به آب و هوای محل زندگی خود این برنامه ریزی را انجام دهید تا بهترین تصمیمات را بگیرید.

تنظیم مناسب دما

برای اینکه بخواهید دمای تخت خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید، دو راه دارید. اولین راه حل این است که از چندین لایه ملحفه با جنس‌های متفاوت استفاده کنید تا در هر فصلی بتوانند شرایط خوبی را برای دمای بدن شما به وجود بیاورند.

می‌توانید در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) تعداد آن‌ها را افزایش داده و در فصول گرم سال از تعداد ملحفه‌های موجود روی تخت کم کنید. جنس ملحفه فلانل برای فصول سرد سال بسیار مناسب بوده و در فصل‌هایی که دمای هوا متعادل است می‌توانید از جنس‌های ساتین و پرکال استفاده کنید. نهایتا برای تابستان نیز از جنس کتان می‌توانید لذت ببرید.

اگر به این روش علاقه زیادی ندارید می‌توانید به جای لایه لایه کردن ملحفه روی تخت، از روتختی‌های مختلف با ضخامت و جنس متفاوت استفاده کنید. طبیعتا برای فصول سرد باید از روتختی ضخیم استفاده کرده و در فصول گرم سال، برعکس این کار را انجام دهید.

زیبایی شنایی در تغییر ملحفه

به این صورت کار شما راحت خواهد شد. همچنین با تغییر روتختی می‌توانید به صورت کلی ظاهر تخت خود را تغییر داده و این قطعا احساس خوبی خواهد داشت. البته اگر به شدت سرمایی هستید، علاوه بر استفاده از روتختی ضخیم، می‌توانید از پتو نیز استفاده کنید.

زیبایی شناسی

توجه به زیبایی یکی از جنبه‌های مهم تغییر ملحفه روتختی با تغییر فصل است. پالت‌های رنگی مشخصی برای هر فصل وجود دارند. برای مثال می‌توانید در فصل زمستان از رنگ آبی و نقره‌ای استفاده کرده و در پاییز سراغ زرد و نارنجی بروید. در بهار نیز استفاده از رنگ‌های صورتی و بنفش می‌تواند جذاب باشد. البته این رنگ‌ها نباید بتوانند جلوی شما را در استفاده از رنگ‌های متفاوت بگیرند. شاید سلیقه شما چیز دیگری باشد.

می‌توانید برای بالش و پتوی خود نیز چندین ملحفه با طرح‌های متفاوت خریداری کنید تا در زمان مناسب از آن‌ها استفاده نمایید. این خیلی بهتر از خرید چندین بالش و پتو با طرح‌های مختلف است.

فرقی ندارد که بخواهید ملحفه یا روتختی خود را تغییر دهید. مطمئن باشید برای تمامی فصول می‌توانید طرح‌های زیبا و دوست داشتی را پیدا کنید.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه